mandag 15. oktober 2018

Male gammel trapp

Du kan lese mer om nye trinn i trappen i artikkelen Nye trinn i gammel trapp. Få tilbud på boligalarm fra flere alarmselskap (kommersiell lenke) 4. Male opp gammel trapp. Dersom du har tenkt til å leie noen til å male trappen din er vår erfaring av det blir billigere å kjøpe en ny trapp uten slitasje og knirk. Informasjonskontoret for farge og interiør følgende fremgangsmåte: - vasking - pussing - to strøk kvistlakk - grunning - to.


Male gammel trapp

Hvordan male tidligere beisede eller lakkerte trappevanger og rekkverk. Denne bruksanvisningen gjelder for tidligere beiset eller lakkerte trappevanger og rekkverk. I denne kjekke videoen fra Jordan ser du hvordan du male trapp og få et godt resultat.


Her får du hjelp med både malerverktøy, fremgangsmåte og eksperttips til hvordan du kan bruke trappen samtidig mens du maler den. Mange gruer seg for å pusse opp trappen , fordi mange tror det er en sabla jobb. Men bruker du rett utstyr, produkt og maling går det så bra altså! Jeg snakker av erfaring. Har malt trappen for flere år siden og aldri angret et sekund.


Ja, maling slites, men når den første jobben er gjort går det faktisk veldig greit å male over et strøk. Skal male en trapp som i der selve trappen i utgangspunktet ubehandlet tre og gelenderet er malt i en not so lekker blå farge. Skal ha hvitt panel i gangen påde oppe og nede, Hvitt tregulv i gangen oppe og litt uvisst hva vi skal ha i gangen nede. På veggen ved siden av trappen skal jeg ha tapet. Hvor bestandig er den malingen mot slitasje ( trappen bør gjerne noen års trakking opp og ned.)?


Noen som har andre erfaringer fra oppgradering av furutrapp? Min foreløpige plan er å male gelender og sidebjelker, men å legge parkett i trinnene. I utgangspunktet er det jo ikke noe problem å male på sparkel, det er jo nettopp dette den er beregnet på.


Men det avhenger litt av trappens stand hvordan resultatet blir. Når trappen er såpass gammel må man anta at den er litt slitt, i alle fall ytterst på trinnet der man går. Viktig at trappen er helt ren før første strøk. Tips er å bruke fineste type rull, da blir overflaten veldig jevn og fin.


Erfaringer: - Trengte ikke kvistlakkere. Hvite trinn er veldig skittensomme - alt synes! I denne videoen kan du se hvordan du skal gå fram for å male den!


Male gammel trapp

La den få oppmerksomheten den fortjener, slik at også den blir en viktig del av interiøret, og ikke bare en praktisk konstruksjon for å bevege seg mellom etasjene. Trappen er en viktig del av interiøret. Innvendige trapper blir vanligvis flittig brukt og dermed er slitasje ikke til å unngå. Men hvordan man velger å håndtere dette varierer. Noen legger teppe i trappa, som kan byttes ut når det blir slitt eller man ønsker forandring.


Når du skal male over tapeten er det lurt å gjøre et godt forarbeid. Dette gjør selve malejobben enklere og sluttresultatet penere. Denne artikkelen viser deg hvordan du lykkes med maling av en tapetsert vegg. Under har vi listet et minimum av produkter som vil hjelpe deg å lykkes best mulig med jobben.


Denne gangen gjør jeg det annerledes, da jeg har tenkt å strø sand mellom malingsstrøkene. Vi har nettopp flyttet inn i huset vårt og her er det også en gammel trapp. Gelenderet er svart, syns det er veldig stilig! Det er lys farge på veggene og trinnene, er ikke helt lys, men lyst nok til at man ser veldig godt hybelkaniner og bikkjehår. Bor du over to over to plan eller mer, er det ingen vei utenom.


Her følger ti tips for deg som enten vil bygge ny trapp eller bare ønsker å gi din gamle trapp en ansiktsløftning. Ser ut som den er samme farve som veggene. Har selv en trapp jeg tenkte å male eggehvit men jeg tenkte jeg ikke skulle male selve trinnene fordi jeg er redd for når hakkene kommer etter hvert så vil det ikke bli så pent.


Male gammel trapp

Men jeg får se hva jeg gjør når jeg bare kommer meg igang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg