Spesielt anbefalt til oljeholdige treslag som teak, iroco, amerikansk furu o. Epifanes teaklakk fåes også i matt. Når du ser at overflaten på en lakkert begynner å bli stygg, vask overflaten med mildt salmiakkvann, tørk flaten, puss med sandpapir nr. Robust og slitesterk.
Lakken gir en vakker silkematt glans.
Beregnet som toppstrøk over annen lakk. Til alt interiør i båt, kjøkkeninnredninger, skrivepulter, dører etc. Har man bart nypusset treverk, blir det selvsagt en del mørkere når det får lakk på seg. Samme hvis du hadde fuktet det med noe annet.
Träet mörknar ju fler lager som läggs på t. Blank Teaklakk er et godt alternativ til vanlig impregnering og vedlikehold med treoljer. Rapidcoat fäster även på feta träslag.
Ingen olja före användning. Lakkflaten blir robust og slitesterk og har god motstandsdyktighet mot alle klimatiske forhold. Om den er litt gylden så løser jo det saken ,men er jo bare å teste det ut. Er jo ikke noe formue å handle inn en teak beis , men tenkte det var greit å høre litt her.
Side som lister alle produktene til en produsent. Beholdning kan befinne seg på ulike lagre i Norge. BestMarin er Norges største båtutstyrskjede. Med butikker fra Finnsnes i nor langs kysten til Lillestrøm i øst, er vi den største aktøren i Norge. Hovedsiden Om oss Kontakt oss.
Leveringsbetingelser Brukervilkår. Med disse produktene kan teak, iroko, sipo mahogni og kryssfiner stå elleve måneder uten å ta nevneverdig skade. En vanskelig tresort som ask fant vi ikke noe produkt som beskytter i et helt år. Hvordan du IKKE skal lakkeMange mener mye om lakkering av treverk. Men det er hovedprinsippene adhesjon, oppbygging og blankhet som gir grunnlaget for.
Til alle typer trevirke, men spesielt anbefalt til fete treslag som teak etc. Epi = Epic cockpitbord.
Dette bordet i cockpitten vår var nok særlig gjennomtenkt. For det første var det for langt til at man klarte å legge det ned under. Få tips og råd om hvordan du renser og vedlikeholder teak på båten din.
Skal ikke se bort i fra at lakk er et bedre alternativ for tøffe værforhold. Maling av propeller, propellaksler, drev og påhengsmotorer. Vedlikehold og beskyttelse av mast , rigg og bom.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.