tirsdag 17. mai 2016

Male vinyltapet på bad

Lave priser og rask levering på baderomsprodukter. Se vårt enorme utvalg nå! Mange alternativer i dusjløninger. Mega stort utvalg av badekar. Bestill hotell i Male By.

Se bilder, les kundeomtale og book! Hos HTH dyrker vi en lidenskap. Finn inspirasjon til ditt bad! Norges ledende innen handel med bo- og byggevarer. Det anbefales ikke å male eller tapetsere over et vinyltapet uten å først spalte tapetet, sier han.


Men når tapetet er spaltet, er veggen klar for å males eller tapetseres på ny. Før du maler må sjekke at tapetet sitter godt fast til veggen og ikke klipper i endene eller skjøtene.

Der det er løst må det etterlimes. Har et stygt bad , med grønt våtromstapet på gulv, og slitt blå og hvit vegg. Badet skal fullstendig oppusses om ca. Noen som vet om man kan male våtromstapet, også inne i dusj? Hvilken maling anbefales?


Hvorvidt du kan male rett på tapetet, er avhengig av hva slags tapet som er brukt. Vinyltapet bør du ikke male over. Fargestoff eller voks i tapetet kan blø gjennom malingen eller føre til at den ikke tørker ordentlig. Du risikerer også at veggen kan avgi noe lukt, sier Erik Bryng, ved Jotuns teknisk service.


På kjøkkenet mitt er det et lyseblå vinyltapet. Jeg har akkurat kjøpt meg leilighet hvor det er vinyltapet på kjøkken, bad og vaskerom. Kan man male vinyltapeten? Hva bør man i så fall tenke på ? Det har likevel ikke vært vinyltapet , slik som denne gang. Tapeten sitter godt fast, så jeg lurer på om jeg kan male rett på eller ev.


Så i ett annet spørsmål at det er mulig å male på våtromstapet med en liten risiko.

Du må gjerne legge en panel på utsiden av en slik tapet. Velg malerulle ut fra det underlaget du skal male på : Skal du male en vegg med struktur, f. Hvis du skal male på glatt filt eller vev, er en rulle med finere finish bedre for å oppnå en glattere struktur. På soverommet mitt tapetserte jeg med hva jeg tror er vinyltapet for år siden. Jeg har tenkt å male over den (man blir fort lei av oransje farge), men lurer på hvordan det best skal gjøres?


Vi i Villa - din tipser i villahverdagen. Som medlem på viivilla. Bråtips, ikke bruk for høy glans på malingen på vinyltapet , dette gjelder som regel på kjøkken ol hvor man bør male med glans f. Synes du dette høres komplisert ut?


Du trenger ikke gå igjennom hele denne prosessen på hele badet. I tørrsonen kan du bruke vanlig interiørmaling. I tørre soner går det utmerket å male inne på bad med vanlig interiørmaling.


Så er det bare å male - anbefaler da også båtmaling - for det er vannavstøtende og veldig plastaktig. Hvis du skal gjøre det samme med gulvet - bruk sand i malingen - ellers kommer dere bare til å skli på dekk - haha. Denne metoden sitter på alt - også fliser.


Jeg kan alltids forsøke å væte den, emn siden det er vinyltapet så tipper jeg at det ikke trekker veldig godt gjennom - samme greie som å male på den først. Jeg skal legge ny tapet før maling. Min vegg er heller ikke så pen, og jeg gidder ikke helsparkle. Det er praktisk å henge et stort speil på innsiden av døren.


Det flotte smykkesystemet har Hege laget av en avlagt korktavle som hun har malt hvit. Små knappenåler holder fint vekten av smykkene. FOTO: Bjørg Hexeberg Staveli Flere sittesoner. Kjøkken og bad var de rommene som fikk størst oppmerksomhet da renoveringen tok til. Lag masse hull og pass på at tapeten er helt tørr.


Legg så våtromsplater direkte utenpå. Dette er ikke skadelig i og med at du på forhånd har lagd masse hull i tapeten og at den er helt tørr. Dette blir absolutt den billigste og enkleste metoden.


Velger du maling på baderomsveggen, er du garantert et ”levende” rom – hvor du kan endre stil og atmosfære så ofte du ønsker det. Nytt bad på 12 til en rimelig penge – akkurat slik vi drømmer om! Her finner du beskrivelser på hvordan du kan male inne.


Skal du henge underlagsduken rett på galssfiberstrien bør du bruke et spesiallim fra Casco. Hvis tapetet sitter løst på større områder bør du vurdere å fjerne tapetet helt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg