tirsdag 8. mai 2018

Hollandske krukker verdi

Hollandske krukker verdi

Nordens største nettbutikk for hjeminnredning. Shop online til gode priser. Få inspirasjon til hjemmet - sjekk ut våre siste interiørnyheter! Stort dekorsortiment.


Dekorer med detaljer fra Jotex. To hollandske krukker selges. Den minste er liter - 35- Den største er muligens liter - 50- De er begge brukt og selges med eventuelle hakk og feil.


Dette var datidens konserveringskrukker, brukt t il oppbevaring av matvarer: kjøttmat ble nedlagt med fettlokk, bønner ble saltet ned lagvis med tykt saltlag på toppen og syltetøy dekket av voks- eller pergamentpapir. Jeg synes gamle hollandske krukker er så pene, og kunne godt tenke meg mange av dem. De passer så godt her! Som jeg har sagt før, så går det en blå trå gjennom huset.


Jeg og min svigerinne fikk for flere år siden hver vår blå hollandsk krukke. Dermed var jeg solgt. Krukker blir særleg brukt til lagring av mat og drikke som syltetøy, rømme, krydder, pasta og vatn. Liker sånne hollandske krukker. Blå kjøkkenhånklær, får eg vist aldri nokk av.


Mitt rom er lastet med hollandske krukker , fine bokser og andre rariteter står det på. Det er mange forskjellige størrelser og modeller. De tradisjonelle krukkene er prisen fra 1kroner.


Muggene(til vin,vann,saft,melk,kakao)er pris fra 2kroner. Hollandske krukker samler jeg også på. Det har kanskje med at noen stjal en diger hollanske krukke fra kjelleren i huset vårt da de var på visning, men jeg har iallefall påtatt meg ansvaret for å fylle huset med slike krukker igjen ;-) Men jeg kjøper de ikke til enhver pris. Alle av den vide typen, fra kr.


Liten krukke Egersun ca. Er så redd jeg skal glemme å ta de inn før det blir frost! Noen ganger bruker jeg de som potteskjulere,. Disse har jeg aldri sett før. Formene ser like ut som de hollandske krukkene, men dekor og glasur er jo ganske annerledes.


Dette var noen herlige gobiter, og som passer veldig godt inn i din landlige stil. Da har jeg lært noe nytt i dag! Det er dumt å smelte bort verdier, sier Sivertsen til DinSide. For det er langt mer enn størrelsen som bestemmer hva arvesølvet ditt er verdt.


I dag gikk Birkebeinerløpet av stabelen fra Birkebeiner skistadion til Lillehammer. Natt til mandag oppdaget en person et tyveri på verandaen sin. Tyveriet ble anmeldt, og innringeren forteller at politiet opplyste at et lignende tyveri skjedde i nærheten for mindre enn en uke siden.


Det eneste du trenger å gjøre er å bestille en pakke. Vi har nå hollandske krukker selges fra Finn. Nylig ble et kaffeservice fra Figgjo, Marie grønn , solgt. Her hvor jeg bor har ei dame startet opp en butikk. Verdi på glass og porselen avhenger av alder, hvor det er produsert – og tilstand.


Gammelt norsk glass og porselen er det mest attraktive. Salgbart: Glass, porselen og stentøy fra anerkjente produsenter. Kan være både hele serviser og enkeltobjekter.


Hollandske krukker verdi

Spesielle flasker, leirkrukker og Norgesglass.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg