onsdag 11. oktober 2017

Male benkeplate med bengalakk

Se bilder, les kundeomtale og book! Hvilket materiale er din favoritt? Se utvalget vårt her og finn riktig lengde. Kjapt og lekende lett å booke med.


Det å kunne slippe grunning, bare male ett strøk og så være ferdig er derfor lykken for meg!

Jeg burde sikkert ha grunnet, pusset og diverse. Men med Bengalack ser jeg ut til å slippe unna! Jeg er også en stor fan av å fornye med spraymaling. Denne kan friskes opp med enten olje eller beis, eller du kan velge å gi denne treplaten farge med maling, forklarer Sørli. Male benkeplate i tre.


Bengalack kan brukes rett på metall, tre og hardplast – eller rett på rust. Du kan redde gammel verktøy og eiendeler som har rusta med Bengalack og du finner det. Har malt en del med bengalakk en gang som fungerte fint, men det var ikke der det.

Løsningen ble bengalakk. Jeg husker ikke helt hvem jeg så det hos, men ideen var genial – og nå har vi en høyglans benkeplate i grått på den ene siden. Mamman min skrek, og svigerfar ristet på hodet.


Jeg holder på å pusse opp kjøkkenet. Det er i god stan men jeg skulle gjerne hatt nytt utseende på benkeplaten. Om du kan male kommer litt ann på hvilken type benkeplate du har nå. Det hemmelige prosjektet startet med at jeg tenkte å male ferdig en vegg for å imponere min fantastiske mann.


Hva slags maling har du brukt for å få det så bra? Har du erfaring med å male benkeplater fra før? Mye spm på søndagsmorgenen,men dette ble utrolig fint ;o) Ha en super søndag! Denne knall røde dør er malt med Quick Bengalakk Universallakk (Interiør) i. Fremgangsmåten for å male ytterdøren er den samme som for å male boligen.


Men merk at det kan variere for ulike malingstyper. Britt Frøyen Gleder meg til eg kjem heim att for då skal eg også male med. Nye benkeplater koster endel ja.


Men dersom jeg var i din situasjon ville jeg nok heller spart opp penger slik at jeg kunne gjøre det skikkelig, og byttet ut istedenfor å male.

Men det kan være en god midlertidig løsning i påvente av økonomi og lyst til å bytte benkeplate , eller bygge om kjøkkenet. Gjenbruk er i vinden som aldri før. Oppussing av brukte møbler og gamle gjenstander er ikke bare miljøvennlig, det er også ideelt for deg som er student på budsjett.


Alt kan fornyes med Quick Bengalack - og her får du noen gode tips og råd for å komme i gang. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å øke brukervennligheten i samsvar med Lov om elektronisk kommunikasjon. De gamle trestolene du ikke vil ha inne lenger kan males med emaljelakken og settes ut isteden. Det er en klar trend at vi går fra ”bruk og kast” til ”holdbarhet og vedlikehold” hevder Jotuns fargesjef Lisbeth Larsen i en pressemelding, og foreslår å male trestolene med Bengalack i friske farger. Eg veit det ikkje er ideelt å male ei benkeplate av laminat, men no er det ein gong slik at eg skal gjere det likevel.


Jeg kjenner ingen som har turd å male hverken laminat eller benkeplate , men hadde definitivt tatt sjansen etter å ha sett dette deilige innlegget. Ikke minst blir jeg så inspirert av fargene:) KNALLSTILIG. Har motoren ute av båten og tenkte i den forbindelse å male og fikse litt rundt omkring i motorrommet, derfor lurte jeg på dette med bengalack. Har nesten en liter stående så hvorfor ikke, men fant ut at jeg skulle sjekk litt først. Malingstips tas i mot med takk :).


Har sett på andre forumside om at man kan male skapdører med bengalakk eller båtmaling. Er det en overlevelig mengde jobb å male de? Med bengalakk kan du fornye nesten hva du vil – i all verdens farger! Etter rustbehandling har eg tenkt å male over med vanleg Hammerite. FLUKT er moden for et aldri så lite skjønnhetsløft.


I den forbindelse blir det snakk om å male om hele båten utvendig. Dekk og overbygg - som jo er det enkleste å male - er jeg ferdig med. Skroget derimot er det mere styr med. Siden det også er næmere saltvann så kreves det også mye mere av grunnarbei skal det bli vellykket. Velger du også å male kjøkkenveggen bak kjøkkenbenken, som er ekstra utsatt for søl, bør du i tillegg gå for en veggmaling som er lett å vaske, for eksempel Lady Easy Clean.


Vi anbefaler uansett at du snakker med fargehandel eller byggevarehuset ditt, slik at du får en maling som er egnet til akkurat ditt underlag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg