fredag 23. mai 2014

Tavlevegg

Tavlevegg Vi har begynt å dale fra babybobla, og har begynt å gjøre ting i huset igjen. Den ble laget i forbindelse med at vi malte opp stua, og ble en fin kontrast til alt det hvite. TAVLEVEGG ” Hei, god torsdag ! En ny vegg på Leahs rom har stått på to-do lista en stund og tavlevegg var høyt ønsket. For noen uker siden fikk vi endelig gjort noe med det og her. Ah, så herleg, eg har endeleg fått til å gjennomføre eit prosjekt eg har hatt i bakhovudet lenge.


Tavlevegg

Det er så lenge sidan eg planla å male ein heil vegg med tavlemaling, at wiren eg kjøpte til oppheng av papirdill har gått ut av sortementet til Ikea. Lag magnetvegg eller tavlevegg med maling. Gjør veggen om til oppslagstavle! Matt, mørkegrå maling som gir feste til magneter. En mulighet er å lage en tavlevegg der du kan skrive tanker, beskjeder og ideer rett på veggen.


Hos Granit selger de tavler i ulike former og fasonger,. Jeg er helt ekstrem på å ta bilder. Noen ganger tror jeg faktisk at unga mine blir litt lei av hele opplegget, for det blir mye Nei, stopp, jeg vil ta et bilde. Både små og store barn kan bruke lang tid på å utforske en todimensjonal versjon av.


Tavlevegg

Nå har jula kommet på IKEA - se utvalget her. Se julegavetipsene våre for store og små. Lag en tavlevegg for kritt med denne selvklebende vinyl vegg-dekoren. Kjøp flere og monter ved siden av hverandre for en bredere vegg. Eller bruk oppfinnsomheten og kutt ut ruter, figurer osv.


Jeg har lenge hatt lyst til å male tavlevegg på kjøkkenet! Mal veggen med magnetmaling, eller tavlemaling og gjør veggen om til oppslagstavle! Tavlevegg I tillegg har de en hel vegg på rommet til Wilhelm som har fått flere strøk med magnetmaling før den ble påført tavlemaling slik at han i tillegg til Whiteboard-dørene får en hel tavle-vegg å boltre seg på. I Astrid sine rom er der aldri tomme områder. Over alt skal det skje noe kjekt.


Den litt smale inngangen som har oppstått på grunn av alkoven får speil fra gulv til tak. Slik reflekteres lys og alt virker større. Fra speilet og fram til peishjørnet lager vi en tavlevegg. Plate malt med sort matt maling. FruBevers hverdag - som daglig leder i fam.


Erfaringsmessig fungerer LADY Pure Color vel så bra som tavlemaling, enkel å vaske av innimellom de forskjellige kunstverkene lages. Bordplate laget av furu, notatbøker fra Notem Studio og Sørensen Leather. For en liten evighet siden kjøpte jeg en liten boks med tavlemaling på Biltema, men hadde ingen plan for hvor denne skulle brukes.


EFS finnes i to varianter. Så ble det endelig litt fart i sakene her etter en liten ommøblering. Husk at beis trenger ekstra tørketid før overlakking - sjekk informasjon på emballasjen.


Slik gjør dere: Bruk tavlen til å skrive bokstaver med kritt. Fortell barnet at nå skal hun eller han vaske bort bokstaven ved å male over strekene. På denne måten lærer barnet hvordan bokstaven skrives.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg