torsdag 27. juni 2019

Pynt til gulrotkake

Her finner du en stor mengde festtilbehør. Sv: Hvordan pynte gulrotkake ? Hvis det er til et selskap kan jeg godt pynte kaken ferdig med bær, men den holder seg bedre og finere uten bærene på kremen hvis en ikke spiser hele på en gang. Derfor pleier jeg å servere bær ved siden av.


Rør sammen alle ingrediensene.

Kaka må være helt avkjølt. Del kaka i to (på langs!). Smør på et lag med glassuren på bunnen. Ha på lokket og smør et nytt lag på toppen. Pynt med litt revet gulrot.


Jeg har nettopp prøvd gulrotkake i langpanne og det gikk ikke særlig bra å ha formen midt i , den hevde seg så stor at toppen ble litt svart. Gulroten gjør kaken ekstra saftig og rund i smaken.

Her får du oppskriften på en gulrotkake med nydelig ostekremglasur. Her er gulrotkaken pyntet med friske jordbær og hakket hvit sjokolade. Selv står du helt fritt til å velge pynt eller bare servere den som den er. Mange synes at den saftigste og beste kaken er gulrotkake.


Revne gulrøtter gjør denne kaken ekstra saftig. Bak to, og putt i fryseren, så har du til siden. En saftig gulrotkake er alltid en favoritt både blant store og små. Du trenger en langpanne, x cm.


Sett stekeovnen på 1°C. Ingen minimumsordre - Kjøp nå! Er det kanskje din tur til å ta med kake på jobben? Da bør du prøve denne. Gulrotkake med ostekrem er både saftig, god og holdbar.


Saftig gulrotkake med søt og syrlig ostekrem er manges favoritt. Uansett hvilken du foretrekker, her er oppskriftene på begge to.

Den klassiske gulrotkaken: Ingredienser. Denne oppskriften har jeg fått fra min gode kollega, Guro, som hadde bakt denne kaken da jeg kom på kontoret for å vise frem Mathias for første gang. Jeg skal lage en gulrotkake til en bursdag, i den forbindelse lurte jeg på om noen kan gi meg noen tips om pynt ? Kaken er saftig og full av gode smaker. Særlig lurer jeg på om det er kokos farget med konditorfarge som er på de gulrotkakene i muffinsformer som selges rundt om kring?


Glasuren er laget av hvit sjokolade og kremost. Perfekt å ha med som en god overraskelse på neste foreldremøte eller dugnad i bakgården! Her er det gulrotmuffins uten alt, med smørkrem.


Her brukte jeg oppskrifta på gulrotkake uten egg som du finner her. Denne gangen rørte jeg bare sammen soft spesial, melis, vaniljesukker og litt sitronsaft (altså ikke den samme kremen som du finner i opppskifta over). Pisk luftig smørkrem av mykt smør, halvparten av melisen og sitronsaft (eller vaniljesukker hvis du ikke ønsker syrlig smak på glasuren). Tilsett kremosten og resten av melisen og pisk glasuren jevn. Fordel over den kalde kaken.


I denne oppskriften bruker vi brun farin som gir kaken en ekstra god smak og kaken er toppet med en frisk ostekrem. Vil du bake gulrotkake til flere enn personer, kan du lage kaken for en langpanne med å doble.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg