onsdag 23. november 2016

Hollandske krukker

Nordens største nettbutikk for hjeminnredning. Shop online til gode priser. Få inspirasjon til hjemmet - sjekk ut våre siste interiørnyheter! Stort dekorsortiment.


Dekorer med detaljer fra Jotex.

To hollandske krukker selges. Den minste er liter - 35- Den største er muligens liter - 50- De er begge brukt og selges med eventuelle hakk og feil. De passer så godt her! Som jeg har sagt før, så går det en blå trå gjennom huset. Jeg og min svigerinne fikk for flere år siden hver vår blå hollandsk krukke.


Dermed var jeg solgt. På Oselias tid var det krukker som ble brukt til oppbevaring av syltede bær og grønnsaker. Mange av krukkene kjenner vi i dag som hollandske krukker.

De er i grå saltglasert keramikk med blå dekor. Saltglasuren gjorde krukkene vanntette og glasuren gjorde også at krukkene ikke tok til seg smaken av det som ble oppbevart i den. Dette var datidens konserveringskrukker, brukt t il oppbevaring av matvarer: kjøttmat ble nedlagt med fettlokk, bønner ble saltet ned lagvis med tykt saltlag på toppen og syltetøy dekket av voks- eller pergamentpapir. Hollandske krukker i diverse størrelser til forskjellige priser.


Alle av den vide typen, fra kr. Liten krukke Egersun ca. Informer en venn om dette objektet. Blomqvist Nettauksjon AS. Jeg synes hollandske krukker er så vakre med sin flotte blå dekor.


Klarer ikke helt å gå forbi hvis jeg finner et flott eksemplar som er til salgs. De har mange bruksmuligheter, jeg bruker de til å ha blomster i og til oppbevaring av ting og tang. Vi har resultater for Gamle krukker til de beste prisene.


Den billigste annonsen ligger ute til Kr. Sjekk ut alle annonser fra hundrevis av markedsplasser på. Krukker er laget av keramikk eller glass.


De har rundt tverrsnitt med rette eller bukete sider, og de har ofte ører til å løfte i. Enkelte krukker har også lokk i keramikk eller tre.

Tidligere var det vanlig å lukke krukker ved å surre fast et stykke tøy over åpningen. Her hvor jeg bor har ei dame startet opp en butikk. Disse har jeg aldri sett før.


Det er ikke så rent få jeg har skaffet meg opp gjennom årene. Formene ser like ut som de hollandske krukkene, men dekor og glasur er jo ganske annerledes. Dette var noen herlige gobiter, og som passer veldig godt inn i din landlige stil. Da har jeg lært noe nytt i dag! To stk hollandsk porselens tresko kan følge med gratis om ønskelig!


Billigste porto som pakke inntil kilo til kr 15- så det er plass til litt mer i esken om man ønsker å kjøpe noe annet samtidig! På DBA finder du altid et godt tilbud på både nye og brugte varer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg